First days - Reisverslag uit Brecon, Verenigd Koninkrijk van Jamie-lee Kruijmel - WaarBenJij.nu First days - Reisverslag uit Brecon, Verenigd Koninkrijk van Jamie-lee Kruijmel - WaarBenJij.nu

First days

Blijf op de hoogte en volg Jamie-lee

17 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Brecon

Nouu zaterdag ochtend was het dus zo ver. We gingen onderweg naar Wales. Na al het gestress op schiphol hebben we geen tijd meer gehad om nog even naar de winkeltjes te gaan ofzo, we moesten meteen naar de gate op te boarden.. Goed geregeld joh school!

We vlogen met een kwartiertje vertraging ofzo dus het viel wel mee. De reis ging echt super snel, maar 55 min. Das wel een keer snel dan de 2 uur die ik meestal vlieg. Toen we geland waren kregen we meteen de koffers, ook iets waar schiphol zich zeker in moet verbeteren. Toen gingen we nog eventjes wat eten halen op het vliegveld en richting de trein.

De eerste trein daar zaten we maar 15 minuutjes in ofzo, dus ging redelijk snel, maar wat een kut gedoe zeg al dat tillen in en uit de trein met je koffer, echt geen aanrader zeg maar.
Jaa toen moesten we de andere trein hebben waar we anderhalf uur in zaten. Too bad,, we moesten een trap af. Met 2 koffers en een tas. Dat is al helemaal geen aanrader, aangezien er ook gwoon een lift bleek te zijn XD
De derde trein zaten we nog maar een half uurtje in en dan zouden we eindelijk in Abergevanny zijn. Waar we weer een trap op moesten en af, de boer was er al en vond het erg grappig om te zien hahhaa.
De rit met de auto vn abergevanny naar de boerderij duurde ook nog een klein uurtje.
Aardig lange reis dus, was ook erg gesloopt maaaaar het was niks vergelijken met Spanje :)

De eerste dag mochten we zelf weten hoelaat we gingen beginnen met werken, dat werd dus 11 uur ofzo hahaha
We liepen een beetje mee en deden vrij weinig eigenlijk. Later op de dag gingen we lammetjes melk geven met de fles wat onze bezigheid wordt deze 4 weken.
Het is niet echt nog ''hard'' werken, maar dat zal vast nog wel komen.

Vandaag moesten we om 8 uur beginnen, en we begonnen met de lammetjes melk te geven, daarna de schapen water en toen was het alweer middag. Ja het water geven duurt lang.. Ondertussen nog een aantal bevallingen gezien, lammetjes gesprayd (met jodium). Ohww en ontsnapte schapen terug het hok gedaan.
We werken 12 uur op een dag, maar hebben eigenlijk geen idee dat dit echt 12 uur is. De tijd gaat wel langzaam als we niks te doen hebben, zelfs dat komt ''nog'' voor.

Morgen gaan we weer aan de slag, met de lammetjes en het water en alles wat er te doen valt :)

Ohhwwjaa voor ik het vergeet, de mensen zijn super aardig en hebben ook gelukkig humor! Ze zijn echt totaal niet moeilijk en we mogen alles doen wat we willen.

xx

• 18 Maart 2014 - 07:13

Mama:

Hallo meid, wat leuk om wat te lezen over je avontuur. Ik was even vergeten dat in engeland/Wales bij het openbaar vervoer altijd wel trappen zijn! Haha wat een gesjouw! Maar je word er sterk van. Ik dacht dat je met de tractor gehaald werd? Hihi dan duurde de reis nog langer!
    Jij heb ook altijd mazzel eh, met het werk, lekker makkie aan! Maar ik denk dat dat niet zo blijf hoor. Maar wel jou ding zeg die lammetjes te drinken geven.
    Jullie moeten als de schaapjes water krijgen wel erbij zingen hoor, twee emmertjes water halen......GEINTJE!
    Lieverd heel veel plezier nog en ik kijk al uit naar je volgende verhaal.

Dikke kus mama XXX

• 18 Maart 2014 - 11:14

Vincent Sparreboom :

Leuk verhaal! Gelukkig zijn jullie er heel huids aangekomen en bevalt het goed. Geniet lekker van je tijd daarzo! Gr. V.

• 18 Maart 2014 - 23:12

Oma:

Wat een reis om de wereld om daar te komen zeg. Zo op de foto's te zien is het daar wel heel mooi.En wat een lieve lammetjes zeg. Groetjes Oma

• 19 Maart 2014 - 08:57

Timmie:

Fijn dat het zo goed gaat
    Ben trots op je
    Heel veel succes nog

• 20 Maart 2014 - 18:34

Hélène:

Het was wel een reis met hindernissen zeg! Top dat jullie het naar je zin hebben. Heel veel plezier met jullie werk.