Spanje - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Jamie-lee Kruijmel - WaarBenJij.nu Spanje - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Jamie-lee Kruijmel - WaarBenJij.nu

Spanje

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie-lee

23 Januari 2013 | Spanje, Los Gallardos

Hallo iedereen die dit leest,

Zaterdag was het dan eindelijk zo ver en mochten we op weg naar Spanje. Moesten wel vroeg ons bed uit maar dat moet dan maar. Aan gekomen op Schiphol moest ik nog even wachten op tessa maar die kwam snel! Toen hebben we onze koffers in geleverd en doei gezegt tegen iedereen. Eindelijk voorbij de douane hadden we maar besloten om wat drinken te kopen voor het geval dat niet meer kon op het vliegveld van Alicante. Alles liep op rolletjes en hadden geen vertragingen we gingen zelfs eerder opstijgen, en dat op schiphol!! Ook de piloot heeft ons een plezier gedaan want pijn in onze oren hadden we bijna niet! Toen we aangekomen waren op Alicante duurde het niet lang voor we de koffers hadden en moesten we op zoek naar de bus. We gingen met openbaar vervoer. Wij lopen naar de bussen zijn het natuurlijk de verkeerde bussen van mensen die naar een hotel ofzo gaan. Dus wij besloten om het te gaan vragen en op dat moment komt er een man die spaans was maar nederlands kon en die vertelde waar we heen moesten gaan. Eenmaal bij de bus zaten we te kijken waar onze bus ging, konden we weer niet vinden dus we wilde het gaan vragen lopen we iets verder staat er levens groot Bus Linea Murcia. Achja hoe makkelijk kan het zijn. We hebben daar een uurtje moeten wachten. De bus reed in een keer naar Murcia toe en daar kwamen we aan op een best groot bus station. Daar moesten we 2 uur wachten. Uiteindelijk toen we in de bus zaten hadden we geen idee waar we er uit moesten en aangezien er geen spanjaard is die engels kan was dat best irritant.Toen we uit de bus waren kwam er een man ons ophalen en zijn we boodschappen gaan doen.

Volgende dag (zondag 13 januari.)
We hadden onze wekker gezet om 7:45. En tessa heeft een leuke donald duck app op dr ipod staan. Dus de wekker ging en schrok me helemaal kapot door tessa dr wekker. We hadden ontbijtje gemaakt en gingen ons aankleden. Om 9 uur moesten we dan beginnen. Tessa ging met een vrouw Jane mee naar Huntingblock(zitten jachthonden, teminste daar moeten jachthonden zitten). Ik ging mee met een man Mark naar Back&top. Daar ging hij me uitleggen hoe ik de honden eten moest geven en wat we gingen doen. Hij deed eerst alles voor en daarna moest ik het doen. De honden krijgen in de ochtend allemaal een half uur beweging. Dus de honden eruit en de kennel schoonmaken, wat ik echt vieser had verwacht. Na dat de kennel schoon was, duurt ongeveer 15 min, gingen we een kwartier spelen met de honden. Wat dus elke keer zo is. Om 12 gingen we met alle vrijwilligers een bakje koffie of thee drinken en bespreek of er iets mis is met de honden. Dan ga je verder met het werk dat dan uit alleen nog opruimen van je troep bestaat. Om half 2 zijn we dan klaar en mogen we doen wat we willen. Nou wij wilde met de 10 weken oude puppies spelen dus dat gingen we doen. Wat een sukkels zijn dat echt zo leuk! Toen zijn we naar de caravan gegaan en hebben eten gemaakt. Om half 4 moesten we weer aan de slag en 's middags krijgen alle honden een kwartier beweging. De kennels hoefden niet weer helemaal schoon maar het ergste viezigheid hebben we weer weg moeten halen. Daarna was het weer speel en knuffel tijd met de leuke hondjes. Om half 7 waren we klaar.

Maandag 14 januari,
Zondag waren er dingen die het niet deden en daarna weer wel, zoals het ligt die het zaterdag niet deed maar zondag weer wel dus wat zegt tessa; Misschien is er morgen ook wel iets. Dus wij werden de volgende ochtend wakker; elektriciteit kapot. Bij de honden was weer precies hetzelfde als de dag ervoor, en verder was er niet echt iets bijzonders.

Dinsdag 15 januari,
Eigenlijk was het het zelfde als de dag ervoor. Er zijn wat veranderingen gemaakt want bij mijn honden zijn er een paar honden van kennel veranderd. Zo is melissa bij Jellybean gezet (labrador), maar die 2 gaan niet zo goed samen. Melissa vind alles wel prima maar jellybean houdt niet zo van andere en hij wilt ook niet spelen, en hij is pas 1 jaar oud!. Buiten in de bewegingsruimte ging het allemaal goed maar in kennel niet. En in de middag moest ik alleen dus werd dat ook nog spannend. Bij Tessa waren er 3 puppies bijgekomen en hun mama. Ze echt zo leuk!.
Toen we siesta hadden kwamen we er achter dat er vieze vette mega grote spin in de caravan zat. Nou ben ik niet bang voor spinnen maar van deze kreeg ik toch de kriebels. Wij Yvonne er bij gehaald en die heeft de spin naar buiten gezet. Toen we aan het eind van de dag helemaal klaar waren gingen we de caravan weer in en Tessa, die het niet meer vertrouwde, ging even een spinnencheck houden. En ja hoor weer een vieze vette mega grote spin in de slaapkamer! Gelukkig was onze held Andres er en heeft hem weggehaald. We zaten beetje te praten op de bank en boem, elektriciteit weer uitgevallen. En ging ook niet meer aan, dus wij de flitsers van onze telefoons aangezet die nog maar 5% ware, en bedden tegen elkaar aan geschoven en lekker de lama's op bed gekeken.

Woensdag 16 januari,
Vandaag is de dag dat we echt alles alleen moesten doen, best heel erg spannend omdat we nog alles weten. Uiteindelijk is alles goed gegaan en hebben alle honden gelukkig gegeten. Ik was vrij snel en netjes op tijd klaar. Bij tessa duurde het wat langer omdat zij geen eigen beweginsruimte heeft en dus moet wachten tot een ruimte vrij komt. Toen ging ik alles opruimen en heb ik Kyano's oor even groen gemaakt, maakt hem veel leuker!! hint mama hint!!!!, hij heeft een wondje bij zijn oor en dat groene zorgt ergens voor. Toen we allebei klaar waren en alles hadden opgeruimd zijn we lekker anderhalve dag vrij!. Morgen gaan we boodschappen doen en lekker luieren.

Donderdag 17 januari,
Vandaag waren we dan een dag vrij! Dat was wel even lekker en precies op tijd, want we moesten boodschappen doen. Elianne heeft ons naar een supermarkt gebracht in Turre. Toen we daar binnen kwamen dachten we echt waar zijn we beland. In het begin heb je kleren en een heel raar stuk supermarkt en daarna kwam de echte supermarkt. In de caravan hebben we de boodschappen uitgepakt en verder eigenlijk niet zo veel gedaan.

Vrijdag 18 januari
Ook vandaag is er niet echt iets bijzonders gebeurt. Ik moest alleen Back doen en Tessa moest in de ochtend Hunting Block doen en 's middags voor eerst Front. Wat ze super relaxt vond na al dat gepuzzel in Hunting Block. Hunting Block heeft geen eigen bewegingsruimte en moet dus wachten tot de honden van Front er allemaal uit zijn geweest.

Zaterdag 19 januari,
's Ochtens begon ik zoals gewoonlijk weer bij Back. 's Middags mocht ik dan eindelijk iets anders doen en ging ik samen met Mark naar Quarantaine. Elke keer als je een kennel in loopt moet je je schoenen in een bakje water doen om ze te ontsmetten. Ook heeft elke kennel hun eigen: emmer, tuinslang, schrobber, trekker, etensbakken en een eigen spons. Omdat in Quarantaine de nieuwe en zieke honden zitten is de hygiëne erg belangrijk. We begonnen met het eten geven van de honden. De honden in Quarantaine eten allemaal niet zo heel goed en deden we er vlees in zodat ze het wel zouden eten. Maar dat is dus mislukt. Toen zijn we weer gaan schoonmaken en mochten er een paar hondjes los lopen. Er zitten ook 3 nieuwe puppies die echt super lief, klein en schattig zijn. Waar ik dus ook mee moest gaan spelen. 's Avonds hebben we weer lekker film gekeken.

Zondag 20 januari,
Vandaag waren we weer een dagje vrij. We hebben ook niks gedaan en zijn lekker dingetjes terug gaan kijken zoals the voice kids.

Maandag 21 januari,
Vandaag stond ik weer Quarantaine en voor het eerst ook in de ochtend. Ik stond samen met Louka, een duits meisje. Louka is erg aardig en kan gelukkig goed engels want zoals de meeste denk ik wel weten is mijn duits niet zo heel goed. Ze liet me zien hoe ze alles schoon ging maken, wat niet veel van de rest verschilt. Ze moest alleen wel om 11 uur naar de dokter dus we moesten wat opschieten. Andres, een spaanse jongen, heeft ons daarbij geholpen waardoor we op tijd klaar waren. Ik was dus erg snel klaar en had verder niks meer te doen. Tessa kon ik ook niet gaan helpen want die stond ook met z'n tweeën. Als je met zn tweeën staat loop je elkaar namelijk al in de weg. Dus ben ik wie is de mol maar gaan kijken. 's Middags stond ik weer Quarantaine samen met mark. Dit was weer precies hetzelfde als de dag ervoor, eten geven en schoon maken. In de Siësta gingen we nog even boodschappen doen want we moetsen nog een paar dingetjes halen. Dit keer gingen we naar een andere supermarkt, namelijk een Engelse supermarkt in Vera. Echt een hele grote supermarkt. Met veel kant en klare maaltijden die Tessa wel lekker vond maar ik natuurlijk weer niet. Ze hebben daar ook super lekkere siroop, die roze is! 's Avonds zijn we weer film gaan kijken.

Dinsdag 22 januari,
Vandaag sta ik weer een hele dag Quarantaine. In de ochtend weer met Louka. Dit keer waren we nog sneller klaar dan gister. Louka deed de ene kant schoonmaken en eten geven en ik deed de andere kant schoonmaken en eten geven. We waren toen om half 11 klaar wat echt vroeg is aangezien je kwart over 9 pas begint. Toen heb ik maar besloten om Tessa even te helpen die voor het eerst alleen op Front stond. Voor het eerst stond ik dus alleen op Quarantaine, wat geen probleem leek te zijn. Toen kwam Yvonne naar me toe en vertelde dat er 4 nieuwe puppies kwamen en dat er een paar veranderingen waren gedaan. Ruby en Mossimo zijn uit de Quarantaine. Ik moest de kennel waar Ruby in zat helemaal ontsmetten voor de nieuwe puppies. Toen de nieuwe puppies er waren kon ik alle andere honden eten gaan geven en zat de dag er al weer op voor. Tessa en ik hadden al een gevoel dat de stroom weer uit ging vallen, omdat er storm is. Maar uiteindelijk is de stroom maar 1 keertje uitgevallen en ging heel snel weer aan!

Woensdag 23 januari,
Ik stond vandaag weer Quarantaine en dit keer alleen. Alles is helemaal goed gegaan want moeilijk werk is het zeker niet. Tot dat ik de nieuwe puppies schoon moest gaan maken. Met een stuk of 20 pogingen om ze naar buiten te krijgen heb ik toch maar Tessa even gehaald, zodat zij met de puppies kon spelen en ik kon schoonmaken. De puppies vonden uiteindelijk mijn schoonmaak werk veel leuker dan Tessa en weer was er dus een poging mislukt, en ik was meteen een stuk of 20 krassen rijker! De nagels van de puppies zijn namelijk erg scherp en als ze tegen je hoofd springen doet dat ook best pijn. Maar verder zijn de nieuwe puppies echt super lief en groot!. In totaal verzorg ik nu 7 puppies en Tessa verzorgt er ook 7. In de kliniek kamer staan ook nog puppies en in totaal heeft het hele asiel dus 18 puppies.
's Middags stond ik weer Quarantaine alles ging weer helemaal goed. Toen ik klaar was vroeg Kerry aan mij of ik wilde wachten tot er vrouw aan de poort kwam om een envelop op te halen, die ik dus moest geven. Toen ik de envelop gegeven had, ging ik nog even wachten tot Tessa klaar was. Ik zat aan de tafel en toen stond er een man aan de poort. Dus ik Kerry zoeken omdat die man natuurlijk geen engels kon, uiteindelijk ben ik het hele asiel afgerend om kerry te zoeken en uiteindelijk had ik er dan gevonden. Kerry spreekt blijkbaar dus ook geen woord spaans dus daar stonden we dan. Toen bedacht Kerry het goede plan Didi te bellen, zij kan wel spaans, maar Didi nam niet op. Toen heeft ze Yvonne opgebelt die wel opnam en ook spaans kan. De man bij de poort had een hond gevonden en wou hem mee naar huis nemen, maar van zijn ouders mocht die de hond niet houden dus is die naar het asiel gereden. Eigenlijk hadden we geen plek voor nog een hond erbij, maar door de veranderingen die gister gedaan waren was er in Quarantaine nog een plekje. Kerry zei tegen Yvonne dat de kennel alleen nog schoon gemaakt moest worden. Dus ik dacht toen bij mezelf dat kan niet want ik stond vanmorgen Quarantaine en heb die hele kennel gedesinfecteerd. Dus ik tegen Kerry ik heb die kennel wel schoon gemaakt en Kerry begon zich meteen te verontschuldigen. Dus nu hebben we er nog een hond bij die we uiteindelijk Lily hebben genoemd.

Donderdag 24 januari,
's Ochtends stond ik weer Back en Tessa stond Hunting Block. Verder was er eigenlijk niet echt iets speciaals en het gewoon zoals elke andere dag. 's Middags stonden Tessa en ik voor het samen op Hunting Block. Ook dit was niet echt bijzonder en was het gewoon zoals elke andere dag.

Vrijdag 25 januari,
Vandaag weer een dagje vrij. Lekker lang op bed gelegen en 's avonds zijn we naar Mojácar Playa gegaan. Yvonne heeft ons daar afgezet en terug moesten we met de taxi. Mojácar heeft 2 stukken, een stuk midden op een berg en een stuk aan het strand. We gingen naar het strand en daarna even winkels kijken. We hadden het idee om lekker een beetje te shoppen maar helaas bijna alle winkels waren dicht. Toen wouden we bij een restaurant gaan eten, is er nergens een restaurant te bekennen en dat voor een toeristisch plaatsje. We zijn maar even wat boodschappen gaan doen en hebben een taxi terug genomen.

Zaterdag 26 januari,
Vandaag stond ik weer Quarantaine. Ook is er niet echt iets bijzonders gebeurt en was het een normale dag zoals elke andere. Wel zijn Tessa en ik een stuk gaan lopen met 2 hondjes, Gasper en Roxy.

Zondag 27 januari,
Vandaag waren we weer een dagje vrij, wat een vervelend leven hebben wij toch. We wilden niks gaan doen maar toen vroeg pablo of we nog booschappen moesten doen, eigenlijk hoefde dat niet maar zijn toch maar gegaan. Samen met Louka, Andres, Pablo, Tessa en ik zijn we door Turre heen gereden met keiharde Spaanse muziek op! Dat was wel echt heel leuk want zelf vind ik Spaanse muziek altijd wel leuk en het was ook nog is prachtig weer!

Maandag 28 januari,
Vandaag stond weer heel de dag Quarantaine. Ook vandaag was er niet veel bijzonders alleen dat het super lekker weer was. Alleen in de middag kwam er weer veel wind en werd het wat kouder.

Dinsdag 29 januari,
's Ochtends stond ik weer een keer Back wat ik niet zo erg vond omdat ik me lieve hondjes begon te missen. Heb weer elke keer een kwartier lang met al mijn hondjes kunnen knuffelen! 's Middags stond ik weer Quarantaine daar was ook niks bijzonders en Tessa en ik zijn weer een stuk gaan lopen met Gasper en Roxy.

Woensdag 30 januari,
Vandaag zijn we vrij en gingen we naar de markt in Mojácar. Didi bracht ons weg. Toen we daar aankwamen dachten ik en Tessa waar zijn we beland, want die markt was nog kleiner dan die in Hoek van Holland! Dus Didi had ons nog even snel uitgelegd hoe we bij de winkels kwamen. Dus wij gingen lopen zoals Didi had vertelt. We zagen onderweg nog even een leuk winkeltje waar ik maar meteen een kaart met een volkswagen busje erop gekocht heb voor Sam. Toen gingen we verder lopen en ja hoor weg afgesloten. Natuurlijk nooit kan iets gewoon normaal gaan hier in Spanje. Daar stonden we dan aangekeken omdat we er blijkbaar heel toeristisch uitzagen ofzo. Uiteindelijk gingen we toch maar verder lopen en kwamen we op een weg dat zo steil is dat ik me kuitspieren wel weer even begon te voelen. Toen we eenmaal de winkels bereikt hadden zijn we lekker gaan shoppen in souvenierswinkeltjes. Toen zijn we weer terug gelopen om nog even over de markt te lopen en om Churros te kopen! Toen kwam Didi ons weer ophalen.

Donderdag 31 januari t/m 5 februari
We hebben gewoon weer een aantal dagen gewerkt en is niks bijzonders gebeurt. Louka is naar huis gegaan en er zijn 2 nieuwe duitse meisjes bij gekomen.

Zondag 10 februari,
Vandaag is weer zoals elke andere dag. Ik stond weer Quarantaine en Tessa stond weer Hunting Block. Toen ik klaar was 's ochtends en aan het wachten was op de koffiepauze kwam Jeannette naar me toe en vroeg of ik snel dekens in kennel H wilde leggen, want Hoove (ook een van mijn favorieten en het broertje van kyano) heeft zijn poot kapot gemaakt ofzo. En ik was al verdrietig omdat ik zag hoe Hoove verdrietig was na het vertrek van Kyano. Hij bijna niet en wilde alleen maar knuffelen. Dus ik de dekens in de kennel gelegd en water gegeven, en daar kwam Hoove met zijn pootje in het verband, de sukkel. Stiekem was ik ook wel weer blij omdat ik eindelijk weer met Hoove kan knuffelen!

  • 14 Januari 2013 - 15:21

    Mama:

    Jeetje jamie! Je bent daar echt op je plaats, ik merk dat je het ontzettend naar je zin heb! Nou meid geniet maar lekker en maak maar veel foto's, kunnen we een boek maken!
    Dikke kus van mij en likjes van Indy en Dino.

  • 14 Januari 2013 - 15:32

    De Buuf:

    He Jamie, wat klinkt dat allemaal leuk zeg en ook ontzettend relaxt!
    Zo kom je je tijd wel door, pas maar op want als ik het zo lees zitten er een heleboel schatjes die een huis zoeken, voor je het weet zit er eentje aan de Mercatorweg!

    Nou ik blijf je belevenissen wel volgen hoor!

    Groetjes
    Yvonne

  • 14 Januari 2013 - 18:28

    Tonia:

    Wat heb jij het naar je zin,leuk hoor,maar laat de hondjes maar daar,anders word indy boos hoor. Mooie foto's hoor. Groetjes Oma

  • 14 Januari 2013 - 19:01

    Wendy :

    Wat leuk is dit zeg dat we je zo kunnen volgen ! X

  • 14 Januari 2013 - 19:47

    De Burgjes:

    Hee Jamie, geweldig! leuk dat we zo bij kunnen houden wat je allemaal doet. Je mist wel de sneeuw hier,,(of juist niet ;-) Hoeveel honden zitten er eigenlijk inclusief pups? x

  • 14 Januari 2013 - 21:45

    Hélène:

    Olla Jamie, Fijn dat je een goeie reis hebt gehad en dat je het naar je zin hebt.
    Heb je een mooie caravan? XX

  • 15 Januari 2013 - 15:11

    Jamie-lee Kruijmel:

    ongeveer 70 honden, met 8 puppies, maar vandaag zijn er weer 3 bij gekomen dus 11 puppies,
    Die ik en tessa bezig moeten houden, allemaal heel vervelend natuurlijk

  • 15 Januari 2013 - 15:49

    Mama:

    Haha, het is toch leuk al die puppies! Niet stiekem meenemen in je tas hoor! Zorg dat je kaarsjes heb liggen, dan heb je altijd licht, dat weet toch nog wel van het kamperen vroeger, haha. Hele dikke kus

  • 15 Januari 2013 - 15:49

    De Leukste Sam Die Er Is:

    jam, jam jam. ik verbaas me echt over jouw Nederlands;) hihi
    komop joh!

    Wel leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt!

  • 15 Januari 2013 - 18:40

    Jamie-lee Kruijmel:

    ja sorry SJEM maar moet snel typen he :)

  • 15 Januari 2013 - 18:48

    Shirley:

    Hooi jamie wat fijn dat je eht naar je zin hebt groetjes van ons

  • 16 Januari 2013 - 17:58

    Mama:

    Of ze nou gewone kleuren, paarse, groene of gele oren hebben, ik wil er geen een bij hoor!

  • 17 Januari 2013 - 14:17

    SJEM:

    laaat is een foto van die spin zien dann:)

  • 23 Januari 2013 - 08:14

    Mama:

    Wat leuk dat je weer wat geschreven heb, jamie. Wat houd eigenlijk back en front in. Ik weet dat het achter en voor betekent, maar wat is de betekenis daar van in de kennel?
    Nou meid ik ga je nu wel missen hoor, het is zo stil hier. Maar dat is gauw over denk ik, de stilte bedoel ik, volgende week gaan ze nl de keuken doen eindelijk.

    Hele dikke kus en een hele dikke knuffel

  • 23 Januari 2013 - 08:16

    Indy, Dino En Bunny:

    We missen je!!!

  • 23 Januari 2013 - 18:20

    Mama:

    Hey jamie, is het nog wel veilig daar? Eerst een ijzeren deur op je hoofd en nu weer springende puppies! Als je wilt kom ik je wel redden hoor, je houd geen hoofd meer over! (zielig voor Jim)

    Kus

  • 30 Januari 2013 - 20:52

    Mama:

    Wat een vervelend leven heb je daar zeg, hihihi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Los Gallardos

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2013

Spanje

20 Januari 2013

Meet The Dogs
Jamie-lee

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 3800

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 12 April 2014

Verloskunde Stage Wales

08 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: